Dette er en "serviceklage fra privatperson" (følg lenken om du ønsker å levere en tilsvarende klage) levert til
1. Urimelig lang saksbehandlingstid: Jeg søkte ca. 1 desember 2012 om foreldrepermisjon fra og med 1. januar 2013, men fikk først svar med vedtak ca. 3 måneder inn i 2013.2. Ikke fått svar på henvendelse: Jeg har purret på svar og handling i mange omganger. Siste runde: Jeg ringte i begynnelsen av september for å forhøre meg om statusen for forsinkede foreldrepenger (se pkt. 4). Jeg ble da lovet at en saksbehandler skulle ringe meg innen 2 virkedager for å gi meg nærmere informasjon. Jeg ble aldri kontaktet.3. Mangelfull veiledning/informasjon: Da jeg purret på den uteblivende kontakten (oppringning som lovet) etter min siste telefon til NAV (se pkt. 2), per epost, stilte jeg to spørsmål: Hva er status for mine forsinkede foreldrepenger - og hvordan kan jeg klage på NAVs service. Da svaret kom, per telefon, fikk jeg svar på det første, men ikke ett ord ble sagt om det andre.4. Misfornøyd med oppfølging: Dette gjelder forsinket utbetaling av foreldrepenger. Jeg hadde gradert foreldrepermisjon (80%) 1. januar til 24. juni 2013, og skal igjen i gradert permisjon (rest) 1. januar til 13. mars 2014 (75%). I løpet av de knappe 6 månedene jeg har vært i foreldrepermisjon sålangt har foreldrepermpengene kun blitt utbetalt på tiden i april og for første halvpart av mai. De øvrige 4 1/2 månedene har utbetalingene vært 3-5 måneder forsinket. Det er helt uakseptabelt, i og med at det kunne ha ledet til alvorlige personlige økonomiske problemer (for en småbarnsfamilie...) hadde jeg ikke hatt oppsparte midler å leve på i mellomtiden.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar